Site Counter johan en patries op reis: Do 6 november - San Francisco

zondag, november 09, 2008

Do 6 november - San Francisco

Het is weer een prachtige dag met een strakblauwe lucht en geen zuchtje wind. En dat komt goed uit want na het ontbijt gaan we fietsen huren. Nadat we naar Fisherman's Wharf zijn gewandeld en de fietsen hebben opgehaald kunnen we zonder helm (gelukkig niet verplicht) op weg.




Er zit af en toe een flinke klim in de route. Zo stijl dat zelfs Johan moet afstappen. Tja, dat heb je met al die heuvels in de stad. Het staat leuk, het fietst (en loopt) beroerd. Gelukkig hebben ze daar dan weer die cable-car voor uitgevonden. Eén van de dingen waar de stad bekend om staat. We fietsen eerst naar de Golden Gate brug voor een close-up.


Na een rondje stad en park gaan we naar de brug en erover! Met de vele stops die we maken kan je het niet echt 'eroverheen fietsen' noemen, maar je hebt zo'n prachtig uitzicht vanaf hier.



We lunchen in Sausalito en nemen de ferry terug naar Fisherman's Warf, waar we nog even genieten van het gebrul van de zeeleeuwen. Als we de fietsen hebben ingeleverd gaan we van de zonsondergang genieten.




Tijdens het diner bedenken we ons dat we weer een geweldige reis hebben gehad. Wij waren erbij toen hier geschiedenis werd geschreven en Obama als nieuwe president werd gekozen. En zoals al het goede komt ook hier aan een einde. Ach misschien maar goed ook. Na (bijna) een maand in Amerika trekt mijn portemonnee het niet meer, ik ga naar huis...

3 Comments:

At november 18, 2008, Blogger Ineke said...

Wat een prachtige (herfst) reis hebben jullie gemaakt. Ik heb genoten van de prachtige foto's en jullie verslag.

gr, Ineke (AA forum)

 
At november 18, 2008, Blogger johan en patries said...

Hoi Ineke,

Bedankt voor je interesse in onze Blog, wij hebben ook genoten!

groet Johan en Patries

 
At februari 24, 2009, Blogger Unknown said...

Hoi Johan,

Ik ben maar op jullie laatste dag begonnen met kijken. Dat doe ik dan maar tussen de werkzaamheden door. Dit wordt genieten van vele foto's en een mooi verslag, dat merk ik nu al. Ik zal dus jullie reis achterstevoren gaan beleven en er misschien nog wel langer over doen ook ;-). Maar genieten zal ik!

 

Een reactie posten

<< Home