Site Counter johan en patries op reis: Do 30 oktober - Death Valley/Lindsay

zaterdag, november 01, 2008

Do 30 oktober - Death Valley/Lindsay


Terwijl ik in de auto stap bedenk ik me dat ik me op een normale werkdag nog een keer om zou draaien. Hoezo vakantie? ;-)

We rijden eerst naar Dantes View voor een prachtig uitzicht over de vallei. Deze ligt maar liefst 85 meter onder zeeniveau! Dan rijden we de 20 Mule Team drive. Een prachtige rit waarbij het lijkt of we omringd zijn door gigantische termietenhopen. Boven de bergen hangen wolken die wel wafels lijken. Bij Badwater is een zoutvlakte en een meer met, juist, slecht water (vol mineralen) dus niet drinkbaar. Maar wel prachtig.




Hoewel het prachtig is, herkennen we het landschap van andere reizen. Op naar Sequoia dus. En dat is nog een heel eind. Vandaar dat we besloten hebben de reis in tweeën te hakken en onderweg ergens te overnachten. We rijden door een paar verwaarloosde stadjes. Niet echt een spectaculaire rit. Maar we houden vol tot 17.30 uur voor we een hoteltje pakken. 's Avonds rijdt Johan nog even door de drive-thru Starbucks voor een dubbele espresso en warme chocolademelk. Wat dat betreft is Amerika echt geweldig.