Site Counter johan en patries op reis: Zo 26 oktober – Zion National Park

woensdag, oktober 29, 2008

Zo 26 oktober – Zion National Park

Vanochtend denk ik voor het eerst 'knappe jongen die mij hier weg krijgt'. Ik lig nog heerlijk in de tent, lekker warm in mijn slaapzak, het bed is nog hard, ik hoef niet te plassen en het is nog niet helemaal licht buiten. Dus waarom zou ik opstaan? Johan is echter een volhouder. Na onze 'luie' dag gisteren staat voor vandaag een speciale wandeltocht op het programma.


We moeten namelijk af en toe een riviertje oversteken. Met de shuttlebus (wat hier vele keren beter is geregeld dan in de Grand Canyon. Elke 8 minuten is er alweer een bus bij een van de stopplaatsen en onderweg krijg je informatie over de omgeving en wat er zien en te doen is bij de diverse stops) gaan we naar de laatste stop, de 'tempel of Sinawava'.

Het is best een beetje fris hier onder in de canyon. Eerst volgen we gedurende anderhalve mile een verhard pad. De rivier stroomt hier direct lngs dus oefenen we met de sluitertijd om het stromende water op mysterieuze wijze vast te leggen.



Dan zijn we aan het einde van het verharde pad gekomen. Ik verwissel mijn spijkerbroek voor een korte broek en Johan ritst de zijne af. We gaan de paden uit het water in. Brrr! Aan de overkant begint de trail. Maar die is wel een beetje anders dan verwacht. Want in plaats van weg en af en toe een stukje water is het andersom. Maar allemachtig wat is het hier prachtig. Rood/gele bomen, gekleurde rotsen in het water en hoge bergwanden.


We waden helemaal door tot aan de splitsing met Orderville Canyon. Daar wordt het water echt te diep en bovendien is het koud als je tot je knieën in het water staat. Nu begrepen we de uitdrukking 'cold feet' ook. Wij draaien gauw om. Het zonnetje is inmiddels ook in de canyon doorgedrongen op sommige plekken en omdat we de vaart erin houden krijgen we het wat warmer en zijn we voor we het door hebben weer bij het verharde pad.

Bij de tent kunnen we de natte schoenen en sokken verruilen voor slippers. We gaan lekker lunchen in Springdale. 's Avonds rijden we naar La Verkin overlook voor een 360 graden uitzicht over de omgeving. Natuurlijk maken we ook weer foto's. We maken nu zelfs foto's van het foto's maken. Gekker kan het niet.




's Avonds geen geroosterde worstje en popcorn bij het kampvuur, maar kletsnatte schoenen en sokken. Die zijn trouwens moeilijker te bereiden! Als de sokken gerookt zijn en de schoenen medium tot well-done, dooft het vuur langzaam en zoeken wij onze slaapzakken op.